امیرحسین بیگدلو

خطرات و عوارض میکرونیدلینگ

دسته‌بندی جوانسازی
نویسنده admin
زمان مطالعه 10 دقیقه
تاریخ انتشار ۱۸ دی ۱۴۰۲

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه

با اینکه میکرونیدلینگ روشی بی خطر است اما مانند هر روش زیبایی دیگر دارای عوارضی می‌باشد که به شرح ذیل می‌باشند.

التهاب و قرمزی پوست

این مورد بیشتر در افرادی که پوست حساس و تحریک پذیری دارند اتفاق می‌افتد. میکرونیدلینگ با آسیب به بخش سطحی پوست باعث تحریک بخش عمقی پوست گردیده و از این رو در اثر آسیب و تجمع خون در ناحیه آسیب دیده، قرمزی و التهاب را مشاهده می‌کنیم. بسته به نوع پوست این عارضه بین چند ساعت تا چند روز بر روی پوست شما می‌ماند. برای رفع و کاهش این عارضه میکرونیدلینگ می‌توانید از کرم‌های پیشنهادی متخصص میکرونیدلینگ استفاده کنید. یکی از نکاتی که به بهبود هرچه سریع‌تر پوست شما کمک می‌کند، انجام میکرونیدلینگ در ساعت پایانی روز و قبل از خواب می‌باشد که باعث می‌شود در زمان استراحت بازسازی پوست سریع‌تر انجام شود.

خشکی پوست

این عارضه معمولا در اکثر افراد رخ می‌دهد. یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد خشکی پوست بعد از انجام میکرونیدلینگ انتخاب نادرست سوزن است. بر اساس نوع عارضه پوستی (اعم از جای جوش یا زخم و…) باید از سوزن مناسب استفاده شود در غیر این صورت باعث ایجاد خشکی پوست می‌شود. یکی دیگر از دلایل آن استفاده کردن از الکل و مواد پاکسازی پوست قبل از میکرونیدلینگ است که می‌تواند با ایجاد حساسیت یا ناسازگار بودن با پوست شما باعث خشکی پوست شود. توصیه می‌شود برای جلوگیری از عوارض میکرونیدلینگ پس از انجام آن از کرم مرطوب کننده استفاده شود تا چربی و رطوبت پوست حفظ شود.

ایجاد پیگمانتاسیون

پیگمانتاسیون در واقع ایجاد تیرگی در سطح پوست می‌باشد. این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که از سوزن‌های بسیار ریز استفاده شود (سوزن ریز باعث افزایش فشار بر روی پوست می‌شود) و بلافاصله پوست در معرض آفتاب قرار بگیرد. البته این مورد بسیار نادر است و با استفاده از ضد آفتاب‌های مناسب می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.

ایجاد لک

پیش از انجام میکرونیدلینگ از نداشتن جوش یا آکنه فعال اطمینان حاصل فرمایید زیرا در غیر این صورت باعث افزایش سطح آلودگی و ایجاد لک می‌شود.

خراشیدگی و خونریزی

این عارضه در حین میکرونیدلینگ ایجاد شده و برای افزایش کلاژن سازی و افزایش جذب عامل‌های رشد موجود در خون انجام می‌شود و در مدت چند دقیقه پس از پایان کار خونریزی متوقف شده و چند روز بعد هم خراشیدگی‌ها بهبود پیدا خواهند کرد.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *